W tym roku mija 31 lat od otwarcia pierwszego sklepu IKEA w Warszawie. Rynek warszawski jest dla polskiej organizacji IKEA jednym z kluczowych obszarów inwestycji i testowania nowych formatów, by być bliżej klientów, odpowiadać na zmieniające się potrzeby zakupowe i spełniać oczekiwania dotyczące lepszego życia w domu. Lepsze codzienne życie dla wielu ludzi to bowiem nieustające motto IKEA
Pierwszy sklep IKEA w Warszawie został otwarty w 1990 roku przy ulicy Grażyny Bacewiczówny na Ursynowie. Na powierzchni około 1000 m2 klienci mogli korzystać z ekspozycji kliku gotowych wnętrz, co było nowością dla odwiedzających w ówczesnych czasach.
Obecnie na rynku warszawskim dla klientów dostępne są trzy sklepy IKEA – IKEA Janki, IKEA Targówek, IKEA w Blue City, ponadto trzy Punkty Odbioru Zamówień IKEA – w centrach handlowych Blue City, King Cross Praga i Wola Park oraz dwa mobilne Punkty Odbioru Zamówień IKEA – na Mokotowie i w Wilanowie. Dodatkowo w Warszawie usytuowane są Domolinia i Twoje Studio Pracy – miejsca spotkań dla obecnych i przyszłych klientów i pracowników, a także IT Service Desk i Service Office, które wspierają firmę. Marka na stałe wrosła w tkankę miejską stolicy i zagościła w domach jej mieszkańców.
Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i regionu.
– mówi Karol Barcal, Dyrektor Regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski.
Finalizujemy obecnie kompleksowy plan dla regionu warszawskiego, który koncentruje się na tworzeniu jeszcze lepszego doświadczenia klientów, budowaniu i rozwijaniu kompetencji naszych pracowników, inwestowaniu w obecne i nowe miejsca spotkań z klientami oraz atrakcyjnej ofercie usług zdalnych i stacjonarnych,
– dodaje Karol Barcal.
W ciągu trzydziestu lat, jakie minęły od otwarcia pierwszego sklepu IKEA w stolicy, Warszawa stała się innym miastem. Zmienili się także jej mieszkańcy i sposób ich życia, a IKEA zmienia się razem ze swoimi klientami. Aby odpowiadać na potrzeby klientów i kreować lepszą, nową IKEA, firma wprowadza innowacje i testuje nowe formaty. Warto tu wspomnieć o takich projektach, jak Kuchnia Spotkań IKEA czy Centrum IKEA dla Firm w Śródmieściu. IKEA w Blue City była z kolei jednym z pierwszych mniejszych formatów IKEA na skalę światową, którego celem było przetestowanie nowego konceptu sklepu z ograniczoną ofertą, ale zlokalizowanego bliżej klientów, w centrum handlowym.
Niezmiennym celem IKEA jest bowiem tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City, który będzie prowadzić swoją działalność do końca grudnia 2021 roku.
Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City w Warszawie został otwarty w październiku 2018 roku. Nowy format wyróżniał się lokalizacją bliżej klientów, w centrum handlowym oraz nowoczesnymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu, mającymi zapewniać jak najlepsze doświadczenia zakupowe dla odwiedzających i służące za inspirację dla ich domów. W IKEA w Blue City zakupy można zrobić m.in. poprzez Punkty Szybkich Zamówień IKEA (z dostawą do domu) lub zdalnie i odebrać swoje zamówienie w Punkcie Odbioru Zamówień IKEA zlokalizowanym na parkingu podziemnym, poziom -1 (wjazd od ul. Opaczewskiej 87).
Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City można odwiedzać do końca tego roku. Priorytetem firmy jest zachowanie wszystkich miejsc pracy. IKEA dołoży wszelkich starań, aby każdemu pracownikowi sklepu w Blue City zaoferować takie same lub zbliżone warunki pracy na nowym stanowisku w innej warszawskiej jednostce IKEA.
Nadal będziemy kontynuować testy różnych rozwiązań dla klientów oraz stale inwestujemy w dotychczasowe sklepy IKEA, w mobilne i stacjonarne Punkty Odbioru Zamówień, sprzedaż online oraz usługi zdalne z różnymi możliwościami dostawy i odbioru. W dalszym ciągu chcemy być bardziej dostępni dla klientów, przystępni cenowo i umożliwiać bardziej zrównoważone życie w domu poprzez oferowanie inspiracyjnych rozwiązań i produktów lepszych dla ludzi oraz planety.
– mówi Karol Barcal.
W przypadku dodatkowych pytań informacji udziela:
Biura Prasowe IKEA Retail Polska
prpl@ikea.com
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie dwanaście sklepów IKEA i siedemdziesiąt jeden Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi oraz w sklepach IKEA), które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA na 11 rynkach. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.
źródło: https://biuroprasowe.ikea.pl/147963-ikea-zmienia-sie-by-byc-blizej-klientow-i-lepiej-odpowiadac-na-ich-potrzeby
Tekst pochodzi z biura prasowego o publicznym dostępie i został opublikowany w niniejszej witrynie na mocy prawa do przedruku (art. 25 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Witryna piszeomeblach.pl by doma.byczek zarejestrowana jest w Rejestrze Dzienników i Czasopism jako tytuł prasowy „by doma.byczek” (L.p. 2309). Jeżeli uważasz, że publikacja tekstu narusza prawo autorskie, skontaktuj się z autorką.